El foment de la lectura és el conjunt d’activitats, jocs i estratègies que faciliten el contacte dels alumnes amb els llibres i que permeten, a través del plaer de la lectura, la creació i la consolidació d´un hàbit lector necessari per a la formació integral de les persones.
Fomentar la lectura forma part de les obligacions professionals de tot el professorat, que té la responsabilitat d´educar, amb independència del nivell, cicle o matèria que s’impartisca o del departament a què es pertanya.
El present pla de foment de la lectura unifica estratègies, optimitza recursos i sistematitza accions per a obtenir resultats més satisfactoris entre l’alumnat del centre, augmentant els índexs lectors, afavorixen la comprensió lectora i impliquen l’aprenentatge de les competències bàsiques:
- La comunicació lingüística,
- El tractament de la informació i la competència digital,
- La competència cultural i artística,
- La competència per a aprendre a aprendre.
El foment de la lectura és el conjunt d’activitats, jocs i estratègies que faciliten el contacte dels alumnes amb els llibres i que permeten, a través del plaer de la lectura, la creació i la consolidació d´un hàbit lector necessari per a la formació integral de les persones.
Fomentar la lectura forma part de les obligacions professionals de tot el professorat, que té la responsabilitat d´educar, amb independència del nivell, cicle o matèria que s’impartisca o del departament a què es pertanya.
El present pla de foment de la lectura unifica estratègies, optimitza recursos i sistematitza accions per a obtenir resultats més satisfactoris entre l’alumnat del centre, augmentant els índexs lectors, afavorixen la comprensió lectora i impliquen l’aprenentatge de les competències bàsiques:
- La comunicació lingüística,
- El tractament de la informació i la competència digital,
- La competència cultural i artística,
- La competència per a aprendre a aprendre.